Céget a segway szerelmesei is alapíthatnak

A segway remek találmány szerintem, én legalábbis nagyon szeretem. Gyors, egyszerű vele közlekedni (kis gyakorlás után) a városban, mert kis helyen elfér, könnyen fordul, mozgékony. A közlekedési szabályokat tekintve kicsit kilóg a sorból, mert a járdán nem szeretik a gyalogosok, a kocsik között viszont nem túl biztonságos menni vele. De én azt gondolom, hogy a segway is alkalmas a normális közlekedésre, ha a sofőr hajlandó a többiekre odafigyelve menni vele. Budapesten a legtöbb segway-t használó turista, akik kihasználva a jármű gyorsaságát, városnéző túrákat tesznek vele és pillanatok alatt bejárják a belváros minden nevezetes helyét. Bár nem lehet száguldozni a segway-en, azért szoktak bukósisakot venni a használói, hiszen könnyű elesni vele és ilyen helyzetben jól jön az extra védelem a kobaknak.

Ha valaki nagy fantáziát lát a segway-ben vagy üzletszerűen használni szeretné őket városnéző túrákhoz, akkor lehetősége van céget alapítani és üzleti tevékenységet folytatni. Egy saját vállalkozásba belevágni mindig nagyon nehéz, sok döntés és nagy felelősség, de aki bátor és igazán elszánt, na meg szerencséje is van, annak később sikeres lesz a cége. Ha valaki cégalapításon gondolkozik, akkor első lépésként ki kell találnia, hogy milyen céget szeretne alapítani. A cégformák közül választhat kft-t, bt-t, és így tovább. A tevékenyégtől függ nagyrészt, hogy mit érdemes alapítani, de ebben segíteni tud egy könyvelő vagy egy cégalapításokra és cégmódosításokra specializálódott cég. Mindenképpen fel kell keresni egy könyvelőt a cégalapítás előtt és nála el kell dönteni, hogy ki lesz a cég ügyvezetője, plusz be kell fizetni az utána fizetendő járulékokat. A könyvelőnél kell átgondolni a cégformát is, figyelembe véve a különböző cégformákra vonatkozó eltérő adózási szabályokat.

Több dolgunk is van, amit át kell gondolni a cégalapítás előtt és sajnos a könyvelő nem tudja megtenni helyettünk, maximum ötleteket tud adni. Ilyen a cégnév, amiből érdemes olyat választani, hogy ne szégyenkezzünk miatta a jövőben sem, leírja a céget és a végzett tevékenységét, de ne legyen túl hosszú, ne lehessen félreérteni vagy összekeverni mással és természetesen etikus legyen. A sok kreativitással megáldott vállalkozók előnyben vannak, de az se keseredjen el, akinek semmi frappáns nem jut az eszébe, mert akár az összes ismerős besegíthet az ötletelésbe. A cég tevékenységi körét is az alapítónak kell meghatároznia, valamint a cégalapításkor befizetendő tőke összegét is. Amit még el kell dönteni, az a cég székhelye; hogy hova lesz bejegyezve a cég. Akinek lehetősége van saját székhely megadására, annak viszonylag egyszerű a dolga, de az se keseredjen el, akinek nem áll a rendelkezésére ilyen székhely.

Na de hogy lehet megoldani a székhely kérdését? A cégalapításkor igénybe lehet venni egy cég székhelyszolgáltatás nevű opciót, aminek az a lényege, hogy a cégalapítást lebonyolító cég szolgáltatja a székhelyet a mi cégünkhöz, így nekünk már nem kell keresgetnünk és nem lesz dolgunk vele. Ez a későbbiekre is igaz, mert a cégünk bejegyzett székhelyére érkező leveleket felbontják, emailben továbbítják nekünk, egy ellenőrzés során fogadják helyettünk a hatóságokat és még tárgyalóhelyet is biztosítanak. A székhelyszolgáltatást igénybe vehetjük budapesti székhellyel, de ha csak székhellyel rendelkezik a cégünk és nincsen fióktelepe, akkor megéri az újlengyeli székhelyszolgáltatást kérni, mert azon a településen nem kell iparűzési adót fizetni. Ha Budapesten szeretnénk a cégünk székhelyét, akkor lehetőségünk van pesti és budai címből választani. Központi, jól megközelíthető helyen tudjuk igénybe venni a tárgyalót és megvan az az előnyünk, hogy a cégünket jó eséllyel komolyabban fogják venni a fővárosi székhely miatt, mintha vidékre lenne bejegyezve.

Ha már a székhelyet is kiválasztottuk, akkor nem maradt sok dolgunk hátra. A papírmunkát kell intéznünk, de a szükséges nyomtatványok és beadványok aláírására elég egyetlen egyszer megjelennünk személyesen, minden mást tudunk elektronikusan intézni. Ha megvan minden papír, mi már nem tudunk sok mindent hozzátenni a dologhoz, az ügyvédnek kell előre mozdítania a dolgokat azzal, hogy bead minden szükséges dokumentumot a cégbíróságra. Ha ott bejegyzésre került a cégünk, arról értesítést kapunk és már csak néhány helyre kell bejelentenünk a frissen alapított céget, valamint bankszámlát kell nyitnunk neki és befizetni rá az alapítás előtt meghatározott összeget.

Nagyjából ennyi teendője van annak, aki egy saját céget szeretne alapítani. Ez nem olyan hosszú folyamat és nem megoldhatatlan, de ha valakin mégis kifog, akkor természetesen tud segítséget kérni a könyvelőtől és a cégalapítást bonyolító cégtől is.