Segway, ami ötletet adott a vállalkozáshoz

Amióta csak az eszemet tudom, mindig is az a fajta ember voltam, aki egészen biztos volt abban, hogy nem szeretné majd leélni a felnőttkorát úgy, hogy a megélhetéshez szükséges anyagi javak megszerzéséért valaki másnak, azaz egy munkáltatónak dolgozik. A vállalkozással kapcsolatos gondolatok mindig is nagyon foglalkoztattak, illetve a mai napig felnézek azokra a vállalkozókra, akik kitartásukkal és motiváltságukkal nagy eredményeket érnek el.

A vállalkozással kapcsolatban megannyi kérdés felmerülhet, mint például a cégalapítás költségei, a fenntartás költségei, betartandó határidők, fizetési kötelezettségek, és még sorolhatnánk jó pár ilyen dolgot. Egy biztos, mégpedig hogy mindez nagyon sokrétű, és mielőtt bárki belevágna, érdemes alaposan körbejárni a felmerülő kérdéseket, tisztába kerülni az egymást követő lépésekkel, és ezt akár egy szakember segítségével megtenni.

Hosszú éveken át töprengtem saját esetemmel kapcsolatban. Nálam a kérdés leginkább az volt, mivel vágjak bele a vállalkozásba. Nem olyan régen, az egyik este spontán emlékek törtek elő. Eszembe jutott, hogy annak idején, amikor cserediák voltam Németországban, az úgynevezett első teljes napunkat a helyi utcán kezdtük, ahova a cserediák társam kihozta a Segway eszközét, amit én akkor láttam életemben először. Ő már nagyon profin kezelte a Segway-t, ellenben velem, aki küzdött az egyensúly megtartásával, és azzal, hogyan is induljon el. Ezt a napot követően nagyon-nagyon sok ideig nem foglalkoztatott az, hogy mi is az a Segway, viszont azután az este után, amikor előtört részben ez az emlék is, elkezdtem olvasgatni ezzel kapcsolatban. Találtam cikket arról is, hogyan kezdődött annak idején a Segway története, milyen eszközök léteznek, mi a pontos leírása a használatának, működésének. Számomra nagyon érdekessé vált ennek technológiája, az, hogy mennyivel képes menni, és például hogy milyen sokféle célra fel lehet használni. Kiemelném ezek felhasználását, mert én személy szerint nem is gondoltam volna, ennyi helyen tudják hasznosítani. Használják például különböző munkáknál, a mozgássérültek mobilitásának növelésénél, és a turizmusban. Nem minősül járműnek, ezáltal, aki használja, gyalogosnak tekinthető. Ahogy beleástam magamat ebbe, arra jöttem rá, hogy ez az eszköz több korosztály számára is képes segítséget, valamint örömet nyújtani. Így indult el a gondolat, hogy ezzel szeretnék foglalkozni. Értékesíteni, bérbe adni, ez a két tevékenység, amire a fő hangsúlyt szeretném fektetni.

Sok ismerőssel beszéltem, köztük vállalkozókkal, mit javasolnak, hogyan vágjak bele. Talán az egyik legijesztőbb dolog az egészben az, hogy a vállalkozás során milyen költségekkel kell kalkulálnom, vajon hány olyan eset fog majd érni, amire nem voltam felkészülve az anyagiak vonatkozásában, jöhet-e olyan anyagi helyzet, ami megingatja a motivációmat, lendületemet? Véleményem szerint az egyik legfontosabb tisztában lenni a cégalapítás költségeivel, hiszen ezek a költségek rendkívül meghatározóak. A vállalkozási témával kapcsolatban igyekeztem úgy alakítani a beszélgetéseimet, hogy azoknak a fő témája a cégalapítással kapcsolatos költségek legyenek. Egy ilyen beszélgetés során az egyik kedves vállalkozó ismerősöm, tudatában annak, hogy mennyire félek az esetleges, nem várt költségektől (ami lehet akár egy mulasztási bírság is), mondta nekem, hogy van egy cég, a Székhelypartner nevű oldalon, aki több éves tapasztalattal rendelkezik, és tehermentesíti a vállalkozókat bizonyos feladatkörökben. Arról volt szó, hogy úgy gondoljuk, abból is adódhat anyagi probléma, ha nem veszünk át időben egy fontos számlát. Erre az esetre volt egy konkrét példája az ismerősömnek, miszerint a postás az irodájukhoz tartozó postaládába dobott be egy közüzemi számlát, és mivel javarészt elektronikusan kap vállalkozásuk számlákat, ezért a postaláda tartalmát sokáig nem is ellenőrizték. Jóval a fizetési határidő letelte után jutott eszükbe, hogy megnézzék, van-e egyáltalán valami a postaládában. Volt, egy közüzemi számla – aminek határideje már régen lejárt -, és egy frissebb keltezésű levél, amely maga a fizetési felszólító volt, benne a késedelmi kamattal. Bárkivel előfordul, hogy hibázik, de én, és szerintem sokan mások is úgy vannak vele, hogy amiben csak lehet, tehermentesítsük magunkat. A tehermentesítés gyakran párosul a felelősség alóli mentesüléssel is. A vállalkozó ismerősöm szóban ismertette velem a már említett segítséget nyújtó céget, én pedig ezt követően rájuk kerestem az interneten, és láttam, ebben az elmesélt sztoriban is segítség tudtak volna lenni.

A cégalapítás költségei, mint már említettem is, nagyon fontos részei egy vállalkozás életének, ezért nagy öröm volt számomra, amikor ajánlás segítségével rátaláltam a releváns cégre. A szekhelypartner.hu weboldalon nekem nagyon szimpatikus a letisztult stílus, a cég bemutatkozása, ahol leírják, hogy a vállalkozásoknak miért érdemes őket választania. Ezen a felületen láthatóak az árak is, amit elengedhetetlennek tartok egy ilyen jellegű honlapnál, hiszen rengetegen azt preferálják, ha nincsenek meglepetések, ami például abban az esetben is előfordulhat, ha egy cég nem tünteti fel szolgáltatásainak árait, csak privátban adja ki azokat. Az illetékes cégnél ez nem fordulhat elő, már az első adatok között találkozhatunk az árakkal, amikkel kapcsolatban megemlíteném, hogy nagyon barátiak. Székhelyszolgáltatás kisokossal is rendelkezik a webhely, ahol a leggyakrabban felmerülő kérdésekre kapunk válaszokat, többek között arra, mi is az a székhelyszolgáltatás, milyen szolgáltatást nyújtanak, a székhelyszolgáltatásra vonatkozó szerződés tartalmi elemei, hűségnyilatkozat, NAV felé történő bejelentés, van-e negatív következménye a szerződés felbontásának, avagy fel lehet-e mondani a szerződést, mi a teendő ha megszűnik a szerződés, vagy változik a székhelyszolgáltatást végző cég, és még további kérdések ezeken felül is. Felsorolja a cég, hogy milyen feladatok elvégzésével járulnak hozzá a vállalkozások működéséhez. Ilyen feladat a levelek, küldemények átvétele, amiről fentebb már szó is esett, és a konklúzió az az, hogy mennyire fontos az időben történő átvétel. Továbbá segítséget nyújtanak az iratok őrzésében, a levelek szkennelésében, az átvett levelek minden hónapban történő postázásában, a hivatalos személyek, ügyfelek székhelyen történő fogadásában, a jogszabályok szerinti kényszerintézkedések tűrésében, és egyéb más feladatokban. A cég honlapján fellelhető, hogy országosan mely településeken elérhető a székhelyszolgáltatás. Az én esetemben a legoptimálisabb, legközelebbi ilyen település Miskolc – ahol már elérhető -, vagy Debrecen, ahol még nem elérhető, de hamarosan azzá válik. Amennyiben a feltüntetett információkon felül még merülne fel valakiben kérdés, lehetőség van üzenetet küldeni részükre, vagy telefonon felkeresni őket a feltüntetett telefonszámon. Megjegyezném, hogy külön fel van tüntetve, ha nem vennék fel a telefont, visszahívnak. Egy ilyen üzenet is abszolút bizalomgerjesztő tud lenni.

Végezetül, szerintem sok vállalkozás életében redukálja a stresszfaktorokat az ilyen jellegű cég, mint az általam említett, és ezt a tényt vállalkozói szemmel nem lenne szabad figyelmen kívül hagyni. Számomra például nagyon fontos a vállalkozás során a nyugodt környezet megteremtése is. Még szükségem van egy kis időre, amíg beindítom a Segway vállalkozásomat, de amikor ennek kapujában fogok már állni, terveim között szerepel felkeresni a leírásban szereplő weboldalt újra, mert szinte biztos vagyok benne, hogy a segítségemre tudnak majd lenni.